Precizeaza valoarea morfologica si functia sintactica a verbelor din enunturile :

Ajunge cat ai invatat!
El a ajuns medic celebru .
Maria a ajuns la gara repede .
E de neconceput aceasta situatie.
Ar fi venit si ea ieri .
Ana era sa alunece .
Prajitura se face repede .
Varul meu s-a facut avocat .
El se face ca nu vede .
Vlad a iesit din casa la ora 8 .
Fratele meu va iesi doctor .
Mancarea a iesit buna .

2

Răspunsuri

2014-08-25T19:45:36+03:00
Ajunge = verb predicativ, functie de predicat verbal. 
a ajuns = verb copulativ, funcrie de pred. nominal incomplet
a ajuns = verb predicativ,  functie de predicat  verbal. 
e ( de neconceput) = verb copulativ, functie de predicat nominal incomplet. 
ar fi venit = verb predicativ, fs de predicat verbal 
era = verb copulativ, fs de pred nominal incomplet ( cu np in urmatoarea propozitie care e                   predicativa ) 
sa alunece = verb predicativ, fs de predicat verbal 
se face = verb predicativ, fs de predicat verbal 
s-a facut(avocat) = vb copulativ, fs de pred. nominal incomplet. 
se face = verb copulativ , fs de pred nominal incomplet 
nu vede = verb pred, fs de pred verbal 
a iesit = verb predicativ, fs de predicat verbal 
va iesi(doctor) = verb copulativ, fs de predicat nominal incomplet. 
a iesit = verb copulativ, fs de predicat nominal incomplet. 
3 3 3
Cel mai inteligent răspuns!
2014-08-25T19:48:26+03:00
Ajunge->verb ,nu are fct sint
ai invatat->verb,fct sint predicat verbal
a ajuns verb ,fct sint predicat verbal
a ajuns verb ,fct sint predicat verbal
e de neconceput verb ,fct sint predicat nominal
ar fi venit verb ,fct sint predicat nominal
era sa alunece verb ,fct sint predicat nominal
se face  verb, fct sint de predicat verbal
a facut verb ,predicat verbal
se face verb , predicat nominal
a iesit verb ,predicat nominal
va iesi verb predicat nominal
a iesit verb ,predicat nominal
2 3 2