Rezolvati problemele: a)catin litri de apa incap intr-o piscina care are forma unui paralelipited dreptunghic cu dimensiunile de 10m,16m si 210cm? b)care este capacitatea (in litri) a unui rezervor de forma unui cub cu lungimea muchiei de 75cm? c)cate kilograme de vopsea sunt necesare pentru a vopsi un gard inalt de 1,80m si lung de 40m,stiind ca pentru fiecare centimetru patrat sunt necesare 0,02g vopsea? d)intr-o canistra de forma unui paralelipiped dreptunghic incap 26,6l benzina.care este inaltimea canistrei stiind ca lungimea este de 2dm si latimea de 19cm?

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-08-24T23:19:21+03:00
 1) V = L × l × h 
   
210cm = 2,1m 
V =  10×16×2,1
 V = 336 m³ = 336 000dm ³= 336 000l 

2)  V cub = l²
V = 75²
V = 5625 cm³ = 5, 625 dm³=5,625l 

3) A card = 1,80 × 40 
    Arie gard =  72m² = 720000cm²

1m²..........0,02g vopsea
720000..... x g vopsea

x = 720000·0,02
x = 14400g vopsea = 14,4 KG vopsea. 

4)  V = 26,6l = 26,6dm³
L = 2dm 
l = 19cm = 1,9dm. 

V = L × l × h 
26,6 = 1,9 × 2 × h 
26,6= 3,8×h
h=26,6 : 3,8
h=266:38
h= 7dm 
2014-08-24T23:46:11+03:00
A)V=abc=10*16*2.1=336000l

c)h=1.80m=180cm
  l=40m=4000m
S=ab=180*4000=720000cm
720000*0.02=14400g=14.4kg