Cerinta:"Suma a doua numere este 95, iar diferenta dintre ele este 65. Aflati suma."
Clasa a 3-a
Mulțumesc!!!

2
a.I_____I+65
b.I_____I

Suma este 95 . Aflam suma partilor egale .
95-65=30 ( suma partilor egale )
30:2=15 ( numarul b )
15+65=80 ( numarul a )

Verificare : 80-15=65

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-08-24T17:00:52+03:00
 fie a, b necunoscutele. 
a+b = 95 
a-b = 65 ⇒a = 65 + b 

65+b + b = 95 
2b = 95 - 65 
2b = 30
b = 30 : 2 
b = 15. 

a = 65 + 15 
b = 80. 
4 5 4
2014-08-24T17:23:06+03:00
X=primul nr
x+65=al doilea
x+x+65=95
2x=30
x=15(primul nr)
15+65=80(al doilea nr)
1 4 1