1.Trei persoane au depus la banca sume de bani direct proportionale cu 2,3 si 5. Dobanda oferita de banca este de 10% pe an. Dupa un an cele trei persoane aveau la banca impreuna suma de 1650 lei.
A). Ce suma de bani a depus initial cele trei persoane?
B). Ce suma a depus initial fiecare persoana?
C). Ce suma de bani avea in banca pe un an fiecare persoana?
D). Ce procent reprezinta suma celei de-a treia persoane din suma sumelor primelor doua persoane pe an?

2. Cinci muncitori termina o lucrare in 18 zile lucrand 8 ore pe zi. În cate zile ar putea termina aceeasi lucrare 9 muncitori, daca vor lucra cate 10 ore pe zi?

3. Intr-o clasa cu 30 de elevi, 50% participa la olimpiada de mate. Si 70% la olimpiada de romana. Stiind ca fiecare elev participa la cel putin o olimpiada din cele doua, determinati:
A). Numarul elevilor participanti la ambele olimpiade
B). Numarul elevilor participanti la olimpiada de matematica
C). Numarul elevilor participanti la olimpiada de romana

2
caută la arhivă și vei găsi rezolvările
Sunt nouă și nu știu unde e arhiva. Îmi poți spune?
in rubrica de mai sus (G00gle cautare) scrii arhiva matematica

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-08-23T20:59:37+03:00
3)a)50%+70%=120%
     120%-100%=20%
      \frac{30*20}{100} =6(elevi)-au participat la ambele olimpiade

b) \frac{30*50}{100} =15(elevi)-au participat la olimpiada de matematica

c) \frac{30*70}{100} =21(elevi)-au participat la olimpiada de romana
2 3 2
2014-08-23T21:34:37+03:00


2)        5 muncitori.............18zile ............8ore/zi,

           9 muncitori........... x zile..............9 ore /zi 

dacă 9muncitori  ar lucra 8ore/zi

 numărul de muncitori și timpul necesar sunt mărimi invers proporționale ⇒ 5/9 =x/18 ⇒ x= 5×18/ 9 = 10 zile;    lucrând câte 9 ore/zi  timpul necesar se micșorează  (intre nr de zile și nr de ore/zi e o relație de inversă proporționaltate)    8/9 =  y/10    y=8×10 /9 = 80/9 zile......s-ar putea să se fi strecurat o greșeală de calcul ...dar logica rezolvării e asta.....