Trei elevi au impreuna 1000 lei.Dupa ce a cheltuit primul 50% din suma pe care o avea,al doilea doua treimi din suma sa,al treilea 80% din suma pe care o are ,le-au mai ramas sume egale de bani.

a)Determinati sumele de bani pe care le-a avut fiecare elev.

b)Determinati sumele de bani cheltuite de fiecare elev .

c)Cat % din suma totala al celor 3 elevi reprezinta suma celui de al doilea elev ?

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-08-22T17:49:17+03:00
A.) a+b+c=1000.
a-50/100a=1/2a
b-2/3b=1/3b
c-80/100c=1/5c
am si simplificat unde s-a putut.
sumele ramase sunt egale
1/2a=1/3b=1/5c
si putem scoate b si c in functie de a
b=3a/2
c=5a/2
inlocuim in prima ecuatie
a+3a/2+5a/2=1000 si rezolvam
10a/2=1000
a=200 
b=300
c=500
b.) a a cheltuit - 50/100*200=100
b a cheltuit - 2/3*300=200
c a cheltuit - 80/100*500=400

c.) b/a+b+c=300/1000=30%.

succes.

2 5 2
2014-08-22T18:06:21+03:00
A+b+c=1000

50% din a=  50/100 * a= 1/2 * a=  a/2 -a cheltuit primul

a-a/2=  (2a-a)/2=  a/2 i-a ramas primului

2/3 din b=  2/3 * b=  2b/3 -a cheltuit al doilea

b-2b/3= (3b-2b)/3=  b/3 -i-a ramas celui de-al 2-lea

80% din c=  80/100 * c= 8/10 * c= 4/5 * c=  4c/5 -a cheltuit al 3-lea

c-4c/5= (5c-4c)/5= c/5 - i-a ramas celui de-al 3-lea

a/2 = b/3 =c/5=k

a=2k
b=3k
c=5k

2k+3k+5k=1000

10k=1000
k=100

a)a=2*100=200
b=3*100=300
c=5*100=500

b)a=200/2=100

b=2*300/3=2*100=200

c=4*500/5=4*100 =400 lei a cheltuit fiecare elev

c)p% din 1000=300

p/100 *1000=300

p*10=300

p=30%
2 5 2