Calculeaza:

a) 16 la puterea 4 • 4 la puterea 10 • 64la puterea 5

b)125 la puterea 42 • 25 la puterea 63

c) (8 la puterea 37• 81 la puterea 25)÷(16 la puterea 27• la puterea 33)

Va rog frumos Ajutatima!!!!

2
Puteti sa va grabiti??? Multumesc! Fara suparare

Răspunsuri

2014-08-22T17:29:12+03:00


a)  16^4 × 4^10 ×64^5 = (4²)^4 + 4^10 +(4^3)^5 = 4^8 + 4^10 +4^15 = 4^8 (1+4^2 +4^7) =4^8(17+ 16384) =16401×4^8

b)  125^42 ×25^63 =(5³)^42×(5²)^63 =5^105

c)   (2^117×3^100)÷ (2^108×??^33) =2^9×3^......

Cel mai inteligent răspuns!
2014-08-22T19:08:33+03:00
A)(4²)⁴  *4¹⁰ *4³=  4⁸ *4¹⁰ * 4³= 4²¹

b)(5³)¹⁴² * (5²)⁶³ =  5⁴²⁶  * 5¹²⁶  =  5⁵⁵²

c)(2³)³⁷   * (3⁴)²⁵  : (2⁴)²⁷ : (3³)³³=  2¹¹¹ : 2¹⁰⁸  *3¹⁰⁰ : 3⁹⁹= 2³ *3 = 8*3=24
2 3 2