Ex. 1 a) Suma a 5 numere consecutive este 105. Determinati numerele. b) Suma a 3 numere nat. consecutive pare este 168. Determinati numerele. Ex. 2 Suma a doua numere este 47 , iar suma rasturnatelor lor este 173. Determinati cele doua numere. Va rog daca puteti sa ma ajutati. Multumesc :)

2

Răspunsuri

2014-08-22T15:00:20+03:00


a)a+a+1+a+2+a+3+a+4=105

  5a+10=105

   5a=95

a=19

a)a+a+2+a+4=168

 3a+6=168

3a=162

a=53

Sper ca te-am ajutat. pe ultimul nu stiu scz

Cel mai inteligent răspuns!
2014-08-22T15:01:52+03:00
Numerele consecutive se noteaza: a+a+1+a+2+...
a) Suma a 5 numere consecutive  este 105. Determinati numerele.
a+a+1+a+2+a+3+a+4=105
Unde a-primul nr., a+1-al doilea nr., a+2-al treilea nr., a+3-al patrulea nr., a+4-al cincilea nr.
5a+10=105=>5a=95=> a=95/5=> a=19 (primul nr. este 19)
a+1=20-al doilea nr., a+2=21-al treilea nr., a+3=22-al patrulea nr., a+4=23-al cincilea nr.

                                        
b) Suma a 3 numere nat.  consecutive pare este 168. Determinati numerele.
a+a+2+a+4=168
3a+6=168=>a=162/3=>a=54-primul nr.
a+2=56 al doilea nr.
a+4=58 al treilea nr.

crezi ce vrei
pai vad\
daca sunt aceleasi rezultate, inseamna ca am rezolvat corect, nu ca am copiat
daca crezi ca am copiat pentru ca nu stiu sa rezolv ultima problema sa stii ca nu imi dau seama cum se scriu rasturnatele...
in ecuatie