Răspunsuri

2014-08-21T20:31:29+03:00
Rădăcinile ecuației asociate sunt x_1=2, \ x_2=\frac{1}{2}
Cum a este mai mare ca zero, funcția de gradul doi este pozitivă în afara rădăcinilor, deci
x\in\left(-\infty,\frac{1}{2}\right]\cup\left[2,\infty\right)
Cel mai inteligent răspuns!
2014-08-21T21:51:34+03:00
2 x^{2} -5x+2 \geq 0
2 x^{2} -5x+2=0
Δ= b^{2} -4ac
Δ=(-5)^2-4*2*2=25-16=9
 x_{1} = \frac{-b+ \sqrt[]{delta} }{2a} = \frac{5+3}{4} =2
x_{2} = \frac{-b- \sqrt[]{delta} }{2a}= \frac{5-3}{4} = \frac{1}{2}
Fiindca avem inecuatie facem tabelul de semne
- \infty}              \frac{1}{2}                2             +  \infty}
                             +                   0   -      -        -            0++++++++++++++++++
Intre radacini avem semn contrar lui a
x apartine intervalului - infinit 1/2 si 2 , infinit

1 5 1