Răspunsuri

2014-08-21T16:38:52+03:00
Molustele sunt cunoscute din cele mai vechi timpuri de oameni. De exemplu, in China, Japonia si India, gasteropodele erau appreciate nu numai pentru carne, cat si pentru sidef si perle. Inainte de a primi statutul jubiliar, perlele au fost folosite pentru diverse leacuri. In secolele al XVI-XVII, nobilii mancau adesea stridii proaspete, imbunatatindu-si astfel digestia si oferind organismului fosfor, potasiu, iod si chiar unele vitamine nedescoperite in acea vreme. In afara de aceasta, dieta cu stridii contribuia la pastrarea tineretii si a virilitatii.
In zilele noastre stiinta cunoaste toate substantele biologice care intra in componenta molustelor si care determina proprietatile lor terapeutice. Pe langa mineralele deja amintite, in moluste se gasesc vitamine, o intreaga gama de aminoacizi esentiali, imbinari de fosfolipide, acizi grasi si zaharuri, necesare pentru mentinerea sanatatii omului.
Trebuie subliniat si ajutorul extraordinar pe care il dau molustele celor care abuzeaza de alcool si care sint chinuiti de mahmureala. Doua-trei stridii mancate inainte de a consuma alcool scad in mod considerabil actiunea toxica a acestuia si chiar scad dependenta de alcool.
Efecte secundare
Consumul exagerat de moluste poate conduce la o suprasaturare a organismului cu aceste substante si la dezvoltarea unei intoxicatii specifice determinata de surplusul acestor vitamine. In afara de acest fapt, in lume au mai ramas foarte putine locuri unde apa nu a fost otravita cu toxine. Molustele au invatat sa supravietuiasca in acest mediu neprielnic, insa substantele pe care ele le prelucreaza si datorita carora nu mor in apele poluate au o influenta distructiva asupra organismului uman. Intrind in organism, aceste substante determina tulburari ale sistemului nervos, in primul rand ale creierului.

6 4 6
Cel mai inteligent răspuns!
2014-08-21T16:39:54+03:00
Buna !! . Melcii malaezi joaca un rol ecologic pozitiv , in sensul ca se hranesc cu algele ideziriabile . Molustele sunt deasemenea si foarte sanatoase. Deasemenea ele filtreaza microalgele sau planctonul vegetal in suspensie in apa . Unii pesti , animale din apa se hranesc cu aceste moluste , deci mai sunt considerate si hrana .
Multuumesc mullt ^.^ :*
Cu placere . Ma bucur ca te-am ajutat :*