Mihai Eminescu




Fiind băiet păduri cutreieram





Fiind băiet păduri cutreieram

Şi mă culcam ades lângă isvor,

Iar braţul drept sub cap eu mi-l puneam

S-aud cum apa sună-ncetişor:

Un freamăt lintrecea din ram în ram

Şi un miros venea adormitor.

Astfel ades eu nopţi întregi am mas,

Blând îngânat de-al valurilor glas.



Răsare luna,-mi bate drept în faţă:

Un rai din basme văd printre pleoape,

Pe câmpi un val de arginţie ceaţă,

Sclipiri pe cer, văpaie preste ape,

Un bucium cântă tainic cu dulceaţă,

Sunând din ce în ce tot mai aproape...

Pe frunza-uscate sau prin naltul ierbii,

Părea c-aud venind în cete cerbii.
1.Descopera adjective potrivite pentru ultimele patru substantive din poezie.
2. Selecteaza, din text, constructiile de cuvinte care sugereaza imagini:
a) auditive: _____________________________________
b) vizuale: _____________________________________

2

Răspunsuri

2014-08-19T21:06:31+03:00
2.a)auditive: Un bucium canta tainic cu dulceata, Bland inganat de al valurilor glas
   b)vizuale:Sclipiri pe cer, Rasare luna.
1.Un bucium slefuit, dulceata gustoasa, frunza uscata, iarba frageda.
Cel mai inteligent răspuns!
2014-08-19T21:09:17+03:00
1)ape line, domoale, calme

un bucium vechi, nou, antic

frunza verde, ruginie, rosiatica

iarba fina, moale, matasoasa, cruda

2)a) ''s-aud cum apa suna-ncetisor"

"un freamat lin trecea din ram in ram"

"bland inganat de-al valurilor glas"

"un bucium canta tainic cu dulceata"

"sunand din ce in ce tot mai aproape"

b)'fiind baiet paduri cutreieram'

'si ma culcam ades langa izvor'

'rasare luna-mi bate drept in fata'

'pe campi un val de argintie ceata'

'sclipiri pe cer ,vapaie preste ape'

'pe frunza-uscate sau prin 'naltul ierbii'