Explica rolul cratimei in structura : pe-nchipuitul arc

precizeaza tipul rimei si al ritmului prezentate in strofa intai

E noaptea caldă. Stelele uşoare
Clipesc din gene, line, depărtate.
Pe iazul morii apa nu mai bate;
Pe dealuri focul cel din urmă moare.

Privind pe ceruri căile stelate,
Adorm în lumea lor fermecătoare.
În somn răsare luna gânditoare
Şi umple bolta de singurătate.

O simt cum trece, clară, tot mai clară,
Pe-nchipuitul arc al hemisferei;
O simt, dar nu o pot privi-n afară.

Această nouă formă a durerii
Tu o cunoşti... Revino mâne sară,
Icoana castă a nemângâierii!


2

Răspunsuri

2014-08-19T17:57:56+03:00
- elidarea lui ,,i,,
-rostirea intr-o silaba a doua parti de vorbire diferite
daca face parte dintr-o poezie:
- pastrarea ritmului si a masurii....

Tipurile de ritm si rima le-am uitat si nu vreau sa te incurc
Cel mai inteligent răspuns!
2014-08-19T18:24:25+03:00
Cratima marcheaza pronuntarea a doua parti de vorbire diferite in acelasi cuvand si de asemenea eliarea vocalei i
3 3 3