Am si eu o problema... Deci vad ca am niste exerciti in caietul de vacanta cu divizibilitatea... Nu inteleg cum e treaba asta cu divizibilitatea...

Am cam asa..
a. 39 este divizibil cu 3 ..... (Explicati-mi cum e...)
b. 11 il divide pe 154 .... (Cum se face, cum e...)

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-08-19T16:28:41+03:00
Divizibilitatea e o impartire.
Primul exemplu, cand auzi expresia "este divizibil cu" pui semnul de impartire " :" 
Adica 39 : 3 = 13. Un număr este divizibil cu alt număr dacă prin împărţire restul este 0.
40 nu este divizibil cu 3 fiindcă 40: 3  = 13 rest 1

Al doilea exemplu, 11 îl divide pe 154. Când auzi expresia îl divide pe, înseamnă că numărul ăla e împărţitorul.
Să verificăm, 154 : 11 = 14, restul este 0, deci propoziţia e adevărată.
Mai multe detalii despre divizibilitate se fac în clasa a aV-a.
1 5 1
2014-08-19T16:31:40+03:00
39 este divizibil cu 3=> 39 se imparte la 3
11 il divide 154=> 154 se imparte la 11