1.Scrie o propozitie in care sa folosesti : linia de dialog,doua puncte si semnul exclamarii.

2. Realizeaza propozitii in care un subst comun sa indeplineasca, pe rand,urmatoarele functii sintactice:
-subiect,nominativ:
-complement,acuzativ:
-atribut,genitiv:

3.Alcatuieste prop. in. care verbul 'a fi' sa fie pe rand:
-verb predicativ:
-verb copulativ
-verb auxiliar:

2

Răspunsuri

2014-08-19T16:07:01+03:00
-De la magazin cumparam: lapte, oua si carne!
Pisica toarce puternic.
Mergem dupa el, nu inainte.
Cartea este a lui Costel.
Cartea este pe masa.
Ea este inimoasa.

-Eu doresc:portocale,visine si lamai! Copilul se joaca cu mingea.subiect,nominativ Andrei l-a lovit pe copil.complement,acuzativ Acea bicicleta este a copilului.atribut,genitiv Eu sunt acasa.predicativ Eu sunt frumos
Eu sunt frumos.copulativ Eu voi fi numit imspector.auxiliar
Cel mai inteligent răspuns!
2014-08-19T16:12:23+03:00
1)-Voiam sa-ti spun ceva: am nevoie de tine!

2) mar 
^ Marul de pe masa e muscat. ->subiect,N
^Iau marul de la tine, pentru ca am nevoie de energie.->complement direct,AC
^Coaja marului este prea tare.-> atribut,g

3) Suntem in fata usii.->verb predicativ
   Esti un copil tare constiincios. -> verb copulativ 
  As fi citit ziarul de ieri, insa nu am avut timp. -> verb auxiliar . 
4 4 4