Răspunsuri

2014-08-19T15:15:18+03:00
In baza 10 expresia ta se rescrie asa: 50 + a + 70 + b = 120 + a + b;
Vrei ca ea sa fie divizibila cu 2; insa, 120 e divizibil cu 2 => a + b e o expresie divizibila cu 2 => fie a si b sunt cifre pare, fie a si b sunt cifre impare;
Mai vrei sa afli cate nr. de forma ab( barat ) ai; a nu poate fi cifra 0;
Daca a e par => a ia una din valorile 2, 4, 6 sau 8; la fiecare dintre acestea corespund valorile lui b, care pot fi: 0, 2, 4, 6 sau 8 => 4 * 5 = 20 de nr.;
Daca a e impar => a ia una din valorile 1, 3, 5, 7, sau 9; la fiecare dintre acestea corepund valorile lui b care pot fi: 1, 3, 5, 7, sau 9; => 5 * 5 = 25 de nr.;
In total, 20 + 25 = 45 de nr.

Obs. Am lucrat pe premisa ca cifrele a si b nu sunt neaparat distincte!

Bafta!
De acor Cristoph!
Ma bucur! Felicitari pentru rezolvare!
Tu sa incerci pe viitor sa nu scrii mult si greu de inteles, incearca sa fii scurt si logic.
Oricum, si eu multumesc pentru sfaturi.
Omule, stai de vorba cu un profesor de matematica! O fac mai pe larg ca sa inteleaga si cel neinitiat intr- ale matematicii!
Cel mai inteligent răspuns!
2014-08-19T15:27:03+03:00
Daca   \frac{}{5a} +  \frac{}{7b}   este divizibil cu 2, inseamna ca a si b sunt amandoua pare sau amandoua impare, deci numaram:

a poate lua 9 valori, adica de la 1 la 9 (
Pentru numere de forma ab avem a≠0) :

a=par, adica a∈{2,4,6,8} adica 4 valori ⇒ b∈{0,2,4,6,8}, adica 5 valori
a=impar, adica a∈{1,3,5,7,9} adica 5 valori⇒ b∈{1,3,5,7,9}, adica 5 valori

Numarul numerelor de forma ab=4*5+5*5= 45


You are welcome!
Va rog sa fiti mai atenti in rezolvarea problemei! Cracanel sper ca ai inteles care este raspunsul corect! 45 de numere.
Da, mersi mult, mie imi place mai mult romana deci mersi pentru explicatii !
Si pentru ajutor la mate :)