2. Un vapor a plecat din portul A spre portul B dimineaţa la ora 7. În aceeaşi dimineaţă, la aceeaşi oră, pe acelaşi traseu, din portul B a plecat spre portul A o şalupă care se deplasează cu viteza de două ori mai mare decât cea a vaporului. Șalupa și vaporul s-au întâlnit în acea zi la ora 12. Determinaţi ora sosirii vaporului în portul B .

2

Răspunsuri

2014-08-19T11:26:42+03:00
V salupa=2Vvapor=> salupa parcurge de doua ori distanta parcursa de vapor 7:00-12:00= 5h in care vaporul parcurge d Km In care salupa parcurge 2d Km => vaporul mai are de parcurs 2d pe care ii parcurge in 2X timpul initial=2X5=10 h => vaporul ajunge la ora 22:00
Cel mai inteligent răspuns!
2014-08-19T11:28:51+03:00
Notez cu v1 viteza vaporului , d1 distanta parcursa de vapor 
notez cu v2 viteza salupei , d2 distanta parcursa de salupa
problema spune : v2 = 2 * v1 ( de doua ori mai mare)
Timpul pentru amandoua pana se intalnesc este de 12 -7 = 5 ore
Folosim formula : viteza = distanta : timp
Rezulta : v1 = d1 /5 si v2 = d2 /5
Inlocuies v2 cu expresia de mai sus , si rezulta:
2v1 = d2 / 5
Distanta totala este d = d1+ d2
d1 = v1 * t
d2 = v2 * t
=> d = 3 * v1 * t
adica 3 * v1 = d /5
v1 = d/5 * 1/3
v1 = d/15
Rezulta timpul total este 15 
Ca sa afli ora sosirii putem face: mai intai a parcurs 5 ore , adica 10 ore dupa intalnire ajunge , 12 + 10 = 22
Sau mai simplu: pleaca la ora 7 , ajunge dupa 15 ore , 7+15 =22
Rezultat: Ajunge la ora 22
1 5 1