Ma puteti ajuta si pe mine la o problema de chimie, va rog?

Calculati valoarea constantei de echilibru pentru reactia de mai jos, stiind ca la echilibru s-au gasit urmatoarele concentratii: [A] = 0,02 moli/l; [B] = 0,001 moli/l; [C] = 0,06 moli/l; [D] = 0,01 moli/l.

2A + B = 3C + 2D

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-08-19T11:22:08+03:00
 K=  \frac{[C] ^{3} * [D] ^{2} }{[A]^2 * [B]}    K = 0,000216 * 0,0001 / 0,0004 * 0,001  K = 0,054

Prima relaţie se învaţă în clasa a IX-a şi se numeşte legea acţiunii maselor.
Adică constanta la echilibru este raportul dintre produsul concentraţiilor produşilor de reacţie, în cazul nostru, C + D, şi produsul concentraţiilor reactanţilor, A + B, toate ridicate la puteri egale cu coeficienţii lor stoechiometrici.

Se fac pe calculator mai rapid calculele şi se obţine valoarea.
2014-08-19T12:40:02+03:00
Kc reprezinta raportul dintre produsul concetratiilor produsilor de reactie si cel al reactantilor.Fiecare dintre compusi se pune la putere,puterea inseamnand coeficientul din fata fiecarui reactant.
Pt reactia ta Kc va arata asa
Kc = ([C]³ * [D]²) / ([A]² * [B]) 
Kc = (0,06)³ * (0,01)² / (0,02)² * 0,001
Kc = 0,000216 * 0,0001 / 0,0004 * 0,001
Kc = 2,16 * 10⁻⁴ * 10⁻⁴ / 4 * 10⁻⁴ * 10⁻³
Kc = 2.16/4 * 10⁻¹ = 0,54 * 10⁻¹ = 54 * 10⁻³
unitatea de masura este
 \frac{mol^3}{l^3}* \frac{mol^2}{l^2}  \frac{l^2}{mol^2} *   \frac{l}{mol} =  \frac{mol^2}{l^2}
1 5 1