Suma a doua numere este 25,iar diferenta lor13.Care sunt cele doua numere?
3(×+5)-5(1-×)(1+×)=(×+3)la a doua+(2×-1)la a doua+13

2
1. a+b=25, a-b=13 => a=b+13 => înlocuim în prima ecuație pe a => b+13+b=25 => 2b=25-13 => 2b=12 => b=6 => a=6+13 => a=19
2. Desfacem parantezele: 3x+15-5(1^2-x^2)=x^2+6x+9+4x^2-4x+1^2+13. De aici rezolvă tu. Oricum, dacă nu ești măcar clasa a șaptea ca să știi formulele de calcul prescurtat nu o înțelegi mai nimic.

Răspunsuri

2014-08-18T23:25:12+03:00
1. x+y=25
x-y=13
x=13+y
13+y+y=25
13+2y=25
2y=12
y=6
x=13+6=19

2. 3x+5 - 5(1-x²) = x²+6x+9+4x²-4x+1+13
3x+15-5+5x²=x²+6x+9+4x²-4x+1+13
3x+10+5x²=x²+6x+4x²-4x+23
3x+5x²-x²-6x-4x²+4x=23-10
x=13
1 5 1
Cel mai inteligent răspuns!
2014-08-18T23:27:14+03:00
1)a+b=25
a-b=13    adunam cele 2 ecuatii
2a / = 38

a=19   =>b=25-19=6

2)3x +15 -5(1-x²) = x² +6x +9 +4x² -4x+1 +13

3x +15 -5 +5x² = 5x² +2x +14

3x +15 +5x²  -5 =5x² +2x +14

3x +10 =2x +14

3x-2x= 14-10

x=4
1 5 1