Fabula este o specie epică în versuri sau în proză; conţine o scurtă povestire alegorică în care sunt satirizate defecte umane, cu scopul de a le îndrepta.
Personajele sunt plante, animale sau chiar lucruri. Figura de stil predominantă este personificarea.
Are de cele mai multe ori două părţi: 1. Partea narativă (cuprinde povestirea)
2. Partea finală (cuprinde morala sau învăţătura)
Exemple: Bivolul şi coţofana; Ursul şi vulpea; sau mai simplu : Câinele şi căţelul
dc nu ai raspuns si ai lasat comm ca te marcam cel mai bun
dcdcdcdcdcdcdcdcdcdcdcdcdcdcdcdcdcdcdcdcdcdcdcdcdcdcdcdcdcfdcdccdcdcdccdcdcdcdcdcdcdcdcdcdcdcdcdcdcdcdcdcdcdcdccdcdcdcdcdcdcdcdcccdddcddcccddcdcdcddcdcddcdcdcdcdcdcdcdcdcdcdcdcdcdcdcdcdcdcdcdcdcdcdcddcdcdcdcddcddcdcdcdcdcdc

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-08-18T17:25:44+03:00
 Fabula este o  istorioară alegorică, de obicei în versuri, în care sunt satirizate anumite moravuri și deprinderi, folosindu-se procedeul personificării animalelor sau lucrurilor.
 
Conţinutul este împărţit,de regulă în două părţi :  povestea alegorică şi morala ( situată de cele mai multe ori la finalul operei ) 
2014-08-18T17:27:09+03:00
Fabula este o specie a genului epic, in versuri sau in proza in care defectele umane sunt satirizate prin intermediul unor personaje din lumea animalelor, a plantelor sau a lucrurilor, cu scopul de a le corecta.
1 4 1