Precizeaza felul interjectiilor de mai jos:
a)Ei,hai,nu mai fi trist!
b)Mai,copile,fii cuminte!
c)Ce mai tura-vura ,am vazut eu...
d)Pai, am uitat!
e)Hai mai repede!
f)Iata ca s-a suparat pe noi !
Precizeaza functiile sinctatice ale interjectilor din ultimele doua enunturi!

2

Răspunsuri

2014-08-18T17:05:09+03:00
Ei = interjecţie primară  , emotivă , nepredicativă 
hai = interjecţie primară  , predicativă 
măi = interjecţie primară , emotivă , nepredicativă 
tura-vura = interjecţie compusă , predicativă 
păi ..= interjecţie primară , emotivă , nepredicativă 
hai = interjecţie primară , predicativă 
iată = interjecţie primară , predicativă . 
Si fuctiile ultimelor doua/
?*
ambele sunt ptedicate verbale , de aia sunt numite interjecţii predicative .
ms
Cel mai inteligent răspuns!
2014-08-19T00:37:04+03:00
)Ei,hai,nu mai fi trist!-interjectie de indemn
b)Mai,copile,fii cuminte!-interjectie de adresare
c)Ce mai tura-vura ,am vazut eu...-interjectie care imita sunete
d)Pai, am uitat!-interjectie care reda stare sufleteasca
e)Hai mai repede!-interjectie de indemn
f)Iata ca s-a suparat pe noi !-de adresare

hai-predicat verbal
iata.pred.verbal
4 4 4