Răspunsuri

2014-08-16T20:03:03+03:00
  daca ΔABC dreptunghic in A ⇒ sin <ACB = AB/BC = 10/24=5/12
triunghiul ABC nu zice ca este dreptunghic, sinusul trebuie sa dea 5/13
Cel mai inteligent răspuns!
2014-08-16T20:09:42+03:00
A \ tr ABC=  \sqrt{p(p-a)(p-b)(p-c)}  \\ p= \frac{a+b+c}{2} = \frac{10+26+24}{2}= \frac{60}{2}=30 \\ A =  \sqrt{30(30-10)(30-24)(30-26)} =  \sqrt{3*10 * 5 * 20 *6*4} \\ A=  \sqrt{3*2*5*4*5 *2*3 *4} = 3*2*5*4= 120

A\  trABC= \frac{b*h}{2}

fie [AD _|_ BC
[AD]-h

A \ trABC=120 \\ A\  trABC= \frac{AD*BC}{2} = \frac{AD*24}{2} \\ \frac{AD*24}{2}=120 =>AD= \frac{2*120}{24}= 10

ΔADC, mas<D=90

sin<ACD= AD/AC= 10/26 = 5/13

punctul D ≡ B  (se confunda)  => sin<ACB= 5/13
exact asa am facut si eu , am aflat semi perimetrul iar apoi am aplicat formula lui Heron , nu era nevoie sa scrii sub-punctul a) dar iti apreciez efortul , mersi pentru b) :)
nici n-ai scris subpunctul a) :)) cu placere ;)