Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-08-16T11:52:46+03:00
LECTURA SUPLIMENTARĂ- CLASA VII-a

Balada cultă: Paşa Hassan, Moartea lui Gelu (George Coşbuc), Horea (Aron Cotruş), Veche întâmplare (Nichita Stănescu), Noaptea Sfântului Andrii (Vasile Alecsandri) 
Poemul eroic: Dan, căpitan de plai, Golia ticălosul (Vasile Alecsandri) sau altele.
Poemul eroic în literatura universală: Cântecul lui Roland sau alt poem.
Proverbe: Povestea vorbii (Anton Pann) 
Parabola: Parabola vameşului şi a fariseului, Parabola sămănătorului (George Coşbuc) 
Nuvela: Hagi Tudose (Barbu Delavrancea), Catastrofa, Iţic Ştrul, dezertor (Liviu Rebreanu), Dincolo de nisipuri (Fănuş Neagu), Moartea lui Castor (Ioan Alexandru Brătescu-Voineşti), Cozma Răcoare (Mihail Sadoveanu), În tren (George Călinescu), Tabăra de la Sibiu (Mircea Eliade), Hultanul (Mihail Sadoveanu) Căprioara din vis (Vasile Voiculescu), Budulea Taichii (Ioan Slavici) etc.
Fragmente de roman, Amintiri din copilărie (Ion Creangă), Moromeţii, (Marin Preda), Baltagul, Nicoară Potcoavă (Mihail Sadoveanu) etc.
Fragmente de romane din literatura universală: Romanele despre regele Arthur (Vrăjitorul Merlin, Lancelot du Lac etc.), Doi ani de vacanţă (Jules Verne), Călătoriile lui Gulliver (Jonathan Swift), David Copperfield (Charles Dickens), Gargantua şi Pantagruel (François Rabelais), Robinson Crusoe (Daniel Defoe), Zece negri mititei (Agatha Christie) etc.
Imnul şi oda: Deşteaptă-te române (Andrei Mureşanu), Ce-ţi doresc eu ţie, dulce Românie (Mihai Eminescu), Imnul Albei-Iulia (Ioan Alexandru), Odă simplisimei flori (Lucian Blaga), Patria română (George Coşbuc) etc.Psalmii: unul dintre Psalmii lui David, Psalm (Ruga mea fără de cuvinte) (Tudor Arghezi), Psalmi moderni (Alexandru Macedonski) etc.
Pastelul: Serile la Mirceşti, Oaspeţii primăverii, Mezul iernei, Gerul, Bradul, Sania, La gura sobei, Noaptea, Dimineaţa, Fântâna, Malul Siretului, Sfârșitul iernei, Tunetul, Lunca din Mirceşti, Concertul în luncă, Flori de nufăr, Vânătorul, Puntea, Balta, Secerişul, Cositul, Pastel chinez, Bărăganul, Sămănătorii, Paştele (Vasile Alecsandri). 
Pastelurile de mai sus le veţi descoperi pe site-ul: http://ro.wikisource.org/wiki/Autor:Vasile_Alecsandri#Pasteluri
Alte poezii: Doina (Mihai Eminescu), Lumină lină (Tudor Arghezi), Moartea căprioarei (Nicolae Labiş), Florii (Vasile Voiculescu) etc.


ahamm,
Tu ?
Scoala Gimnaziala"Regele Mihai I "
Aha.
nicoara potcoava,bubico etc
2014-08-16T12:00:19+03:00
In clasa a saptea faci basmul,poezii eroice,doine mai multe