1.Alcatuieste enunturi in care verbele a(se)face,a ramane si ,,a fi, sa fie pe rand predicative si copulative
2.construiestepropoziti in care substantivul luna sa fie in tooate cazurile ,precizand si functia obtinuta

2

Răspunsuri

2014-08-15T15:29:06+03:00
1: a fi: El este in casa  (pred)          El este doctor (cop)
    a ramane:El ramane la magazin (pred)  El ramane cuminte (cop)
    a (se) face :El face o casa (pred)   El se face doctor (cop)

2: Nominativ : Luna este frumoasa  (subiect)
    Acuzativ:    Stelele sunt langa luna (ccl)
    genitiv :   Razele sunt ale lunei (c.i)
       Dativ:       Ii ofer lunei un cadou (c.d)
        Vocativ:  Lunoo, vinoo inapoi  . (nu are fs sintactica) 

 Pup sper sa te ajute .:**
3 5 3
Cel mai inteligent răspuns!
2014-08-15T16:08:19+03:00
S-a facut inginer-copulativ
S-a facut frig-predicativ
A ramas acasa-predicativ
A ramas acelasi-copulativ
Maria nu poate veni pentru ca este in oras-predicativ
Tatal meu este doctor-copulativ

Luna este satelitul natural-caz nominativ,subiect
Noi discutam despre luna-caz acuzativ,complement indirect
Stralucirea lunii ne vrajea-caz genitiv.atribut substantival genitival
Datorita lunii noi mai putem vedea ceva in intuneric-caz dativ,complement inirect
Luna,ce frumoasa esti-caz vocativ,nu are functie sintactica
5 3 5