MARCHEZ CEL MAI BUN !Urgent!
din poezia vasile alecsandri ,dimineata
1.precizeaza cazul si functia sintactica a cuvintelor :vesela,diminetii,trei,buruienoase ,la pasune,de aur
2.transcrie o structura care sa contina o metafora ,o personificare si o enumeratie.

2

Răspunsuri

2014-08-15T15:02:46+03:00
 vesela = atribut adjectival , Acuzativ 
 dimineții =atribut substantival , Genitiv 
 (de) trei = complement indirect , Acuzativ 
 buruienoase = atribut adjectival , Acuzativ 
 la pasune = complement circumstanțial de loc , Acuzativ 
 de aur = atribut substantival prepozițional , Acuzativ 
......................................................................................................................................

Metafora : '''''''''
bobocei de aur''''''''
Personificare : '''''''
vesela natura'''''''
Enumerație : '''''
Deditei si viorele, brebenei si toporasi''''
 
3 4 3
Cel mai inteligent răspuns!
2014-08-15T15:30:59+03:00
Vesela-ccd caz acuzativ
diminetii-atibut subst genitival caz genitiv
trei-complement circumstantial de mod,caz acuzativ
buruienoase-atribut adjectival caz acuzativ
la pasune-ccl caz acuzativ
de aur-atribut adjectival caz acuzativ


În grădini, în câmpi, pe dealuri, prin poiene şi prin vii-enumeratie
Zori de ziuă se revarsă -personificare
raze vii sărută june flori-metafora
2 5 2