Cine poate sa ma ajte la aceste exerciti?
1. Explica-i urmatorii termeni,folosind la nevoie,dictionarul:
s-au perindat=...?

2.Cine poate sa imi dea un exemple de verbe la: indicativ prezent, imperfect, perfect compus, mai mult ca perfect. Si exemple de verbe la modul conjuctiv.

3. Exemple de epitete de toate felurile adica simple, epitet dublue etc.

4. Exemplede de comparatii.

5. Sinonime pentru cuvintele: voinic, omat, luminosi, sprinten, dragostea, privilegiat, remarcabila, s-a hotarat.

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-08-14T17:05:16+03:00
1) a perinda = a cutreiera 

2) prezent : este , suntem , merge, vrem , trăieşte, culege, minte, 
imperfect : era, eram , mergeam , voiam , trăiam , culegea , minţea 
perfect compus : a fost , am fost , a mers , a vrut , am trăit , a cules , aţi minţit 
mai mult ca perfect : fusesem , voisem , trăisem , muncisem , minţise . 

Conjunctiv prezent : să gândesc , să rezolv , să citesc , să plec , să admir , să voiesc . 
Conjunctiv perfect : să fi gândit , să fi citit, să fi rezolvat , să fi plecat , să fi admirat , să fi vrut etc ....

3) cer limpede - epitet simplu 
 bot mic , catifelat şi umed - epitet multiplu . 
 câmpia ruginită -> epitet cromatic 
 suspinări de ploaie -> epitet personificator 

4) mergea ca bunica mea în tinereţe 
   suna ca un tezaur folcloric 
   alb ca neaua ....

5) voinic= viteaz , vrednic 
 omat = nea , zăpadă 
luminosi = senini 
sprinten, =suplu 
dragostea = iubire 
privilegiat = avantajat 
remarcabila = deosebit , ales 
s-a hotarat = s-a decis 
2014-08-14T21:13:13+03:00
1: "s-au dus"
2: Eu imi fac temele pe net.
    Eu imi voi face temele pe net 
    Eu mi-am facut temele pe net .
    Eu sunt la scoala
    Tu vei fi la scoala.
    El a fost la scoala.
4: Norii ca balaurii .
    Frumos ca lacrima cerului 
5: voinic=indraznet
    Omat=zapada/nea
   luminosi=stralucire
   sprinten=iute
  dragoste=iubire
  privilegiat=autorizat
  remarcabila=deosebit 
  s-a hotarat=s-a decis 

          La 3 nu stiu sper ca iti este de folos <333 :***

1 3 1