Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-08-12T20:49:50+03:00


C2H5-OH+ O2=CH3-COOH+H2O

masa etanolului=masa soluției x concentrația/1oo=                                                 =volumul soluției x densitateaxconcentrația/100=100x0,79x96/1oo=75.84g  ( nr. de moli de etanol=m/M=75,84/46=1,6487 moli)

..... din ecuația reacției se vede că nr. moli etanol= nr.moli acid acetic  (=1,6487)     ⇒  masa de acid=nr.moli x M molar=1,6487x60=98,922g 


1 5 1
2014-08-12T20:56:44+03:00
CH3-CH2-OH + [O] ---> CH3-COOH 
ro=m/V=>m = 100 * 0,79 = 79 g etanol solutie = ms
md = c*ms/100 = 79*96/100=75,84 g etanol
46 g etanol.........60 g acid
75,84 g etanol.........x g          x = 98,92 g acid