Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-08-12T14:30:43+03:00
Cobori jos, urci sus, drept pentru care, a avansa inainte , atac agresiv , a colabora impreuna,foarte excelent....nu mai stiu..defapt nu-mi mai vin in minte...sper ca te-am ajutat:**

cel mai bun raspunss??:**;;)
da
da
de ce ai raspuns tu cristirusu2006?
(y)
2014-08-12T14:41:00+03:00
                                                   Pleonasme:
 
1. -cobor in jos;
2.
-urc in sus;
3.
-cad in jos;
4.
-stau jos;
5.
-averse de ploaie;
6.
-a intoarce inapoi;
7.-a avansa inainte;
8.
-aluzie indirecta;
9.
-a prefera mai bine;
10.
-cele mai optime;



                                           Alte  exemple cu explicatie:


 
mijloacelor mass-media: mass-media înseamnă mijloace de comunicare în masă.
deschiderea vernisajului: vernisaj este ceremonia de deschiderea a unei expoziţii.
avansa înainte: grosolănia este, cred, evidentă, de vreme ce a avansa înseamnă a înainta.
Adică, cu alte cuvinte...: formulare concluzivă destul de folosită prin care se afirmă aceeaşi idee în două feluri.
aluzie indirectă: aluzia reprezintă tocmai referirea în mod indirect la o persoană, situaţie etc. O aluzie directă e o contradicţie în termeni.
a aduce aportul: apporter, verb din limba franceză, are înţelesul de a aduce. Formularea corectă este „ a contribui”. Discutabilă este formularea " a aduce contribuţia", pe care unii autori o consideră pleonastică. Din punctul meu de vedere nu este un pleonasm.
a prefera mai bine: a prefera ceva înseamnă a considera că acel lucru este perceput mai bun, mai de dorit decât altul.
a spune direct pe şleau: pe şleau înseamnă de-a dreptul.
poate fi posibil: posibil înseamnă care poate fi realizat.
a urma în continuare: când se afirmă că ceva urmează, se subînţelege ideea de viitor, de ceva care vine în continuarea momentului prezent.
continuă să rămână: dacă va continua, evident că va rămâne aşa cum e, orice ar fi în discuţie.
prin prisma punctului meu de vedere: prin prisma înseamnă din punctul meu de vedere.
poate fi admisibil: vezi explicaţia de la poate fi posibil.
cele mai optime: optim înseamnă cel mai bun sau foarte bun.
panaceu universal: panaceu reprezintă ideea de medicament care ar putea vindeca orice boală, prin urmare adăugarea adjectivului universal nu adaugă nimic la înţelesul cuvântului panaceu.
procentaj de 90 la sută: procent înseamnă proporţie în raport cu o sută. Varianta corectă este: o proporţie de 90 la sută. Altfel repetăm ideea de "la sută", pe care o exprimă deja cuvântul procent. 
1 5 1