Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-08-12T14:11:34+03:00
Fie ΔBAC dreptunghic în A . 
<BCM exterior ΔBAC . 
din teorema < exterior ştim că măs<BCM + măs<ACM = 180gr . 

măs<ACB= 180-138
măs<ACB= 42gr (este <C al Δ dreptunghic) . 

măs<B=180-(90+42)
măs<B = 180-132 
măs<B = 48gr . 
14 3 14
2014-08-12T14:15:47+03:00
ΔABC, mas<A=90
fie M un punct pe prelungirea BC

mas<ABM= 138⁰

mas<ABC=180⁰-138⁰= 42⁰

mas<ACB=90-mas<ABC =90⁰-42⁰= 48⁰
6 3 6