Intr-o scoala sunt 621 de elevi. Determinati numarul fetelor si al baietilor stiind ca 50% din numarul fetelor este cu 18 mai mare decat 25% din numarul baietilor.

La raspunsuri da : 231 de fete

390 baieti

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-08-11T23:10:52+03:00
F+b=621

50% din f -18= 25% din b

50/100 * f -18 = 25/100 * b

1/2 * f -18 =1/4 *b

f/2 -18 =b/4  aducem la acelasi numitor

2f-72 =b

f+2f-72=621

3f=621+72

3f= 693

f=231

b=2*231 -72= 462 -72= 390
Scuze ca intreb din nou , dar cum aducem la acelasi numitor , dupa ce ai scris acolo ?
aducem la acelasi numitor cu 4, prima cu 2, a doua cu 4 si rezultatul cu 1
prima cu 2 adica f/2
a doua cu 4 adica 18
2014-08-12T00:22:06+03:00
F - FETE  SI B - BAIETI
F + B  = 621ELEVI
50/100 F - 18 = 25/100 B 
50/100 SIMPLIFICAT ESTE 1/2 IAR 25/100 SIMPLIFICAT ESTE 1/4
1/2 F  - 18 = 1/4 B , NUMITORUL COMUN ESTE 4
2 F - 72 = 1 B , INLOCUIM IN PRIMA ECUATIE
F + 2 F - 72 = 621
3 F = 693
F = 693 : 3
F = 231
231 + B = 621
B = 621 - 231
B = 390

1 5 1