Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-08-11T22:08:10+03:00
X=2y/5

(2*2y/5 +5y) /( 3*2y/5 +8y)=

=(4y/5 +5y ) /(6y/5 +8y)  aducem la acelasi numitor

= (4y+25y)/5 / (6y+40y)/5=

= 29y/5/46y/5=

=29y/5 * 5/46y=

= 29/46
2 5 2
2014-08-11T22:08:15+03:00
X/y = 2/5 => x/2=y/5=k => x=2k si y=5k
2x+5y = 2*2k+5*5k=4k+25k = 29k
3x+8y=3*2k+8*5k=6k+40k=46k
Inlocuim in raport si obtinem : 
29k/46k = 29/46
Sper ca ai inteles
Succes in continuare !
1 5 1