Intr-o scoala numarul elevilor de clasa a saptea absenti este 1/5 din nr elevilor de clasa a saptea prezenti.Daca mai pleaca 3 elevi atunci nr elevilor absenti este 1/4 din elevii prezenti.Cati elevi sunt in clasa a saptea in scoala respectiva?

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-08-11T21:37:30+03:00
A = 1/5 p
a - 3 = 1/4 p
inlocuim pe a in a 2-a ecuatie
1/5p - 3 = 1/4p, aducem la acelasi numitor, numitorul comun fiind 20
4p - 60 = 5p  
p = 60 elevi sunt in clasa a 7-a
Verificare   60 * 1/5 = 12 elevi
                 12 + 3 = 15 elevi absenti, adica 1/4 din 60.
2 5 2
2014-08-11T21:45:32+03:00
Fie x nr. de elevi din clasa a saptea absenti,iar y nr de elevi din clasa a saptea prezenti
Avem
x = 1/5y⇔x - 3 = 1/4 y 

Inlocuim pe x in cea de- a II ecuatiesi obtinem

1/5y - 3 = 1/4y ⇔4y - 60 = 5y ⇔y=60 elevi prezenti

R/s 60 elevi
1 5 1