int-o scoala avem elevi de clasa a saptea prezenti si absenti. nr absentilor reprezinta 1/5 din nr prezentilor.daca pleaca inca 3 copii atunci nr absentilr va fi 1/4 din nr prezentilor.cati elevi sunt?

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-08-11T21:55:24+03:00
A = 1/5p
a - 3 = 1/4p
1/5p - 3 = 1/4 p, numitorul comun este 20
4p - 60 = 5p
- 60 = - p
p = 60 elevi

1 5 1
2014-08-12T00:01:20+03:00
X-nr de elevi prezenti
y-nr de elevi absenti

|.....||.....||.....||.....||.....| -x
|.....| -y

|.....||.....||.....||.....|  -x
|.....||_3_  -y

=> nr elevilor absenti este 3  => nr elevilor in total este 6*3=18 elevi