Detreminati patru numere naturale , stiind ca primu este 1\5 din al doilea , al doilea este1\3 din al treilea , al treilea este 1\2 din al patrulea , iar al patrulea este cu 29 mai mare decat primu ,

2

Răspunsuri

2014-08-10T15:07:58+03:00
Avem 

IV nr= 29+1/5 *1/3*1/2= 29/1+1/30=30+870/30=900/30=30

III nr= 1/2*[29+1/5 *1/3*1/2]=1/2*30=15

II nr=1/3 * [1/2*(29+1/5 *1/3*1/2)]=1/3*15=5

I nr=1/5*[1/3 * (1/2*(29+1/5 *1/3*1/2))=1/5*5=1
R/s I nr=1
      II nr=5
     III nr=15
     IV=30
1 5 1
Cel mai inteligent răspuns!
2014-08-10T15:20:35+03:00
A= 1/5 din b
a=b/5

b=1/3 din  c
b=c/3

c=1/2 din d
c=d/2

d-29=a

a= c/3 *1/5
a=c/15

a=d/2/15
a=d/2 *1/15
a=d/30

d-29=d/30  aducem la acelasi numitor
30d -870 =d

30d-d=870
29d= 870

d=870/29
d=30

a=30/30=1

b=1*5=5
c=30/2=15


1 5 1