Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-08-10T12:06:40+03:00
(x√5+10)² = (x√5)² + 2* x√5 * 10 + 10²=

                 = x²√25    +  20 *x√5  +100=

                 = x² *5     +  20x√5    +100=

                 = 5x²        + 20x√5    +100

se foloseste formula (a+b)²  = a²  +2ab +b²

se ridica primul si ultimul membru la patrat si se inmultesc factorii intre ei cu 2
Multumesc..mai am o intrebare: Cum ai facut semnul de radical/
cand dai la raspuns in casetuta, dupa ce apesi pe butonul "Raspunde" iti apare jos de tot niste semne, o agrafa de birou, semnul pi, semnul omega, dai pe semnul omega si iti apar simbolurile matematice
2014-08-10T13:26:29+03:00
1) (x√5+√10)² = (x√5)² + 2* x√5 * √10 + (√10)² =

                 = 5x²    +  2 *x√50  +10=

                 = 5x²   +  2x√50    +10
2) REzolvam Ec de gradul II
         5x²   +  2x√50   +10=0
Δ=b²-4ac=(2√50)  ²   -4*5*10=200-200=0
x1=x2=-b/2a = -2√50/10 = -√50/5=-5√2/5=-√2
R/s x= -√2
miky acolo este ( x√5+√10)² dar nu (x√5+10)²