Răspunsuri

2014-08-09T22:24:00+03:00
1) 3/5 -2/35=2x  aducem la acelasi numitor  (35)

3*7 -2= 2x*35

21-2=70x

19=70x

x= 19/70

2)7 intregi 1/3=  22/3

3 intregi 1/7= 22/7

22/3 -x = 22/7  aducem la acelasi numitor  (21)

22*7 -21x= 22*3

154 -21x =66

-21x =  66-154

-21x = -88

21x=88 

x= 88/21

3)3 intregi 1/2=  7/2

7/2 + x =5  aducem la acelasi numitor (2)

7+2x =5*2

7+2x=10

2x=10-7

2x=3

x=3/2

4)1 intreg 1/3= 4/3

2x/3  -4/3 =4/3

2x/3= 4/3+4/3

2x/3= 8/3

2x=8

x=8/2=4
Cel mai inteligent răspuns!
2014-08-09T23:17:48+03:00
A) 3/5 - 2/ 35 =2x   numitorul comun este 35
21 - 2 = 70x    19 = 70x    =>x = 19/70
b) 7 intregi = 21   (7 * 3 = 21)
22/3 - x = 22/7   numitorul comun este 21
154 - 21x = 66
21x = 154 - 66
x = 88 / 21 
c) x - 3/8 = 1/24  numitorul comun este 24
24x - 9 = 1 
24x = 10
x = 10/24 = 5/12   x = 5/12 am simplificat cu 2
d) 3 intregi este 6
7/2 + x = 5      numitorul comun este 2
7 + 2x = 10
2x = 10 - 7 
x = 3/2
e) 2x/3 - 4/3 = 4/3
2x = 4 + 4
x = 8 /2
x = 4 



1 5 1