Se dau fractiile ordinare ireductibile:6 supa 125;7 supra 12; 1supra 4;1 supra 250;2 supra 15;13 supra 40; 5 supra 30;11 supra 200;3 supra 8;9 supra 50;29 supra 2;10 supra 3;3 supra 5 si 103 supra 400. Scrieti-le pe acelea care se transforma in fractii zecimale finite.

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-08-09T10:35:16+03:00
6 supra 125 ;
1 supra 4;
1 supra 250;
13 supra 40;
11 supra 200;
3 supra 8;
9 supra 50;
29 supra 2;
3 supra 5;
103 supra 400.

16 4 16
Acestea sunt..Sper ca te-am ajutat..
Cel mai bun raspuns??:)
2014-08-09T10:55:24+03:00

Se transformă în fracții zecimale cu un nr.infinit de zecimale fracțiile ordinare ireductibile care au numitorul 3 sau multiplii lui 3 (în exemplele date în acest exercițiu),adică: 7/12, 2/15, 5/30, 10/3

-celelalte fracții, având numitori numere divizibile prin 2 (sau puterile lui 2) și 5 (sau puterile lui 5) dau fracții zecimale finite, pentru că 1/2=0,5,  1/4 =o,25, 1/8 0,125, etc. 1/5=0,2, 1/25=0,04..etc.

-RĂSPUNS :6/125, 1/4, 1/250, 13/40, 11/200, 3/8, 9/50, 29/2, 3/5, 103/400


2 4 2