1.Analizeaza din punct de vedere morfologic verbul cu functie sintactica de predicat verbal din propozitia : Drumetii treceau .

2. Analzeaza sintactic si morfologic verbele ( se ) imprastia ( Iar mirosul florii se imprastia indata peste intreg cuprinsul câmpiei. ) si ( se ) acoperi ( Pana la amiaza trandafirul se acoperi intreg cu flori . )

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-08-08T23:25:04+03:00
Treceau = verb predicativ , mod indicativ , timp imperfect , pers a3a,plural . 

(se) împrăştia = verb predicativ , mod indicativ , timp  imperfect , diateza reflexivă ,                                           funcţie de predicat verbal 
( se) acoperi = verb predicativ , mod indicativ , timp perfect simplu , diateza reflexivă ,                                  funcţie de predicat verbal . 
1 5 1
2014-08-08T23:34:40+03:00
Treceau:verb predicativ , mod indicativ, timp imperfect, persoana 3, numarul plural, conjungarea 2.
se imprastia:verb predicativ, mod indicativ, timp prezent, persoana 3, numarul plural ,conjungarea 1
se acoperi: verb predicativ,mod indicativ, timp prezent, persoana 3, numarul singular, conjungarea 4

1 5 1