1.Formuleaza 3 propozitii in care sa folosesti:
a)un substantiv propriu,ca subuiect
b)un verb la pers a II-a,nr,pl,ca predicat
c)un pronume pers,pers.a III-a,nr.sg.,ca subiect.
2.Alcatuieste propozitii in care cuvintele prajitura si prietenul sa fie:
a)subiecte
b)parti secundare de propozitie.

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
  • Utilizator Brainly
2014-08-08T11:41:37+03:00
1.a)Maria citeste o carte
 b) Noi am fost la mare.
c) El este destept.
2.a)Prajitura este buna-subiect
     Noi mancam prajitura-parte secundare de propozitie
   b)Prietenul meu este cumsecade.-subiect
     Eu am un prieten bun.-parte secundare de propozitie
4 5 4
2014-08-08T13:58:17+03:00
1.  a) Mihai se joaca in nisip. (substantiv propriu)
b) Esti un copil foarte cuminte. (predicat)
c) Ea merge in fiecare zi cu bicicleta. (subiect)

2. a) Prajitura s-a copt. 
        Prietenul meu ma va vizita maine.
     b) Mama mi-a fcaut o prajitura.
     c) Andrei este prietenul meu cel mai bun.