De-abia plecaseşi

De-abia plecaseşi. Te-am rugat să pleci.
Te urmăream de-a lungul molatecii poteci,
Pân-ai pierit, la capăt, prin trifoi.
Nu te-ai uitat o dată înapoi!

Ţi-as fi făcut un semn, după plecare,
Dar ce-i un semn din umbră-n depărtare?

Voiam să pleci, voiam şi să rămâi.
Ai ascultat de gândul ce-l dintâi.
Nu te oprise gândul fără glas.
De ce-ai plecat? De ce-ai mai fi rămas?

1.transcrie din text doua structuri al caror sens implica antiteza,
2.ce figuri de stil se gasesc in text.
3.semnificatia titlului
4.care sunt elementele de versificatie
MARCHEZ CEL MAI BUN

2

Răspunsuri

2014-08-08T10:39:19+03:00
1.Voiam să pleci, voiam şi să rămâi.
De ce-ai plecat? De ce-ai mai fi rămas?
2. semn din umbră-metafora
Voiam să pleci, voiam şi să rămâi.-antiteza
gândul fără glas-epitet personificator
3.titlul exprima regretul poetului  si suferinta fata de o persoana care a plecat din viata lui

4.strofa : catren
rima-monorima si imperecheata
3 3 3
Cel mai inteligent răspuns!
2014-08-08T11:51:09+03:00
1)sa pleci ≠ sa ramai

am ascultat ≠ am urmarit

2)'voiam sa pleci, voiam si sa ramai' -antiteza

'molatecii poteci' -epitet personificator in inversiune

'gandul fara glas' -metafora

'un semn din umbra-n departare'-metafora

3)titlul textului este unul analitic fiind alcatuit din prepozitia simpla 'de' , adverbul de mod 'abia' si verbul predicativ 'plecasesi' la modul infinitiv , timpul mai mult ca perfect si subliniaza ideea poetica despre timp succinta ideii despre plecare, fiind o subcategorie a visarii. titlul textului este in stransa legatura cu mesjul acestei opere atragand atentia cititorului asupra simbolului in jurul caruia se focalizeaza intreaga actiune: gandurile interioare ale eului liric ce ne prezinta prin folosirea interogatiilor retorice 'De ce-ai plecat? De ce-ai mai fi ramas?' nehotararea, dar si ambiguitatea modului sau de a gandi. cititorul este atras intr-o stare de speranta si suferinta in urma plecarii fintei dragi ai eului liric impartasindu-i sentimentele.

4)rima este imprecheata

masura versurilor este 10-11 silabe
4 5 4