a)(3 radical din 2-radical din 5)*radical din 3+radical din 2*(radical din 3-radical din 20)+radical din 5*(radical din 3+radical din 8) ?

b)radical din 48*(2 radical din 75-radical din 27+2 radical din 27)-radical din 48*radical din 12?

...x_X

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-08-07T15:16:34+03:00
A) 3√6 -√15 +√6 -√40+√15 +√40=

= 3√6 +√6= 4√6    (se reduc -√15 cu √15 si -√40 cu √40)

b)2√3600 -√1296+2√1296  -√576=

=2*60 +√1296 -24=

=120 -36-24=

=120 -60=60
vezi că în loc să-l aduni pe 36 , l-ai scăzut ..şi îţi dădea 132 , la final ...
2014-08-07T15:24:09+03:00
  

     (3
√2-√5 ) *√3+√2*(√3-√20) + √5(√3+√8) . 
 = 3√6 - √15 + √6-√40 + √15 +√40 
 = 4√6 
  

    √48 (2√75-√27+2√27)-√48*√12 
 =  4√3  (2 · 5√3 - 3√3 +6√3) - 4√3*2√3 
 = 4√3 * 13√3 -8*3 
 =  52 * 3  - 24 
 =  132 .