Răspunsuri

2014-08-06T18:11:10+03:00
Scrii tot ce crezi de ce e fabula.
Adica scrii definitia fabulei si dupa aia dai exemple.

Cel mai inteligent răspuns!
2014-08-06T18:35:04+03:00
Pai o sa iti dai planul de idei ca sa ai  si tu ceva de spus in compunere:)
Fabula este o opera epica in versuri/ proza, in care sunt satirizate defecte omenesti, prin prisma personajelor ce poarta masti animaliere, construite prin procedeul alegoriei si al personificarii, personaje care intruchipeaza categorii umane si care participa la o intamplare semnificativa, din care se desprinde morala.
Un prim argument care ilustreaza apartenenta textulu...de...., la specia fabula este faptul ca se pot identifica , la nivelul structurii  compozitionale cele 2 part/ secvente specifice:intamplarea si morala.Actiunea este concentrata si are un ritm alert, iar intamplarea prezinta.....(ideea principala a fabulei);se adauga rezumaatul intamplarii.Cea de-a doua secventa a textului, de regula mai restransa decat intamplarea, fiind delimitata grafic de intamplare, contine morala / invatatura /lectia de viata care se poate desprinde din intamplarea cu personaje animaliere.Asfel, morala se refera in acest caz la ideea ca (se comenteaza ideile desprinse din morala, mentionandu-se ideea critica, ironica a naratorului)
Un alt argument care sustine incadrarea textului dat in specia fabula  este prezenta personajelor construite prin procedeul alegoriei animaliere si al personificarii, personaje care intruchipeaza  anumite categorii umane si se definesc printr-o trasatura morala dominanta, satirizata de catre narator, fiindca este un defect omenesc.
Personajele acestei fabule sunt:........(se numesc personajele si se clasifica)reprezantand omul....(rau, viclean, demagog,ipocrit, tiran , naiv, parvenit etc.); (aici se detaliaza prezentarea personajelor prin  comentarea aspectelor semnificative din text care ilustreaza caracterul fiecaruia, cu precizarea mijloacelor de caracterizare).
Asadar, textul....., de........., este o fabula , deoarece se remarca la nivel compozitional cele doua parti/secventespecifice, intamplarea si morala, respectiv se regasesc personaje animaliere, care intruchipeaza personaje animaliere, care intruchipeaza categorii umane definite caracterologic printr-o trasatura morala dominanta, satirizata de catre narator cu scopul de a fi corectata, prin contraexemplu, fiindca este un defect uman.
4 4 4