1.Media aritmetica a 100 de numere este 50,72 iar media aritmetica a primelor 50 este 44,4 . Sase afle : a)suma celor 100 de numere ; b) suma primelor 50 de numere ; c)media aritmetica a ultimelor 50 de numere .
2.Determinati numerele naturale de trei cifre care au cifra sutelor de trei ori mai mica decat cifra unitatilor , iar cifra zecilor este media aritmetica a celorlalte doua cifre .
3.Efectuati : a)2+5×(15-2,3×4) b) {1,8+2×[11,6-(4,8-2,6)]}:0,4

2

Răspunsuri

2014-08-06T14:45:36+03:00
1) 
S = suma celor 100 numere
S1 = suma primelor 50 numere
S2 = suma ultimelor 50 numere

a) 
S = 50,72 * 100 = 5072

b)
S1 = 44,4 * 50 = 2220

c)
S2 = 5072 - 2220 = 2852 
Ma = 2852 / 50 = 57,04

2)
Numerele sunt:  123; 246; 369

3)
a)
2 + 5 × (15 - 2,3 × 4) = 2 + 5 × (15 - 9,2) = 2 + 5 × 5,8 = 2 + 29 = 31

b)
{1,8 + 2 × [11,6 - (4,8 - 2,6)]} : 0,4 = {1,8 + 2 × [11,6 - 2,2]} : 0,4 =
= {1,8 + 2 × 9,4} : 0,4 ={1,8 + 18,8} : 0,4 = 20,6 : 0,4 = 51,5



Cel mai inteligent răspuns!
2014-08-06T14:58:06+03:00
1. a) suma celor 100 de numere/100=50,72
suma celor 100 de numere=50.72*100=5072

b)suma primelor 50 de numere/50=44,4
suma primelor 50 de numere =44,4*50=2220

c)50,72-44,4=6,32

2.     963 deoarece   cifra sutelor  este de trei ori mai mica decat cifra unitatilor , iar cifra zecilor este media aritmetica a celorlalte doua cifre .

3 . a) 2+2*(15-2,3*4)=
     2+2*(15-9,2)=
     2+2*5,8=
     2+11,6=
     11,8
    b){1,8+2*[11,6-(4,8-2,6)]}:0,4=
       [1,8+2*(11,6-2,2)]:0.4=
       (1,8+2*9,4):0,4=
       (1,8+18,8):0,4=
       20,6:0,4=
       51,5
1 5 1