Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-08-06T14:07:46+03:00
Notam Tortul de ciocolata cu C, iar cel de vanilie cu V

2V+3C=61      |*3
3V+2C=59      |*2

6V+9C=183    -
6V+4C=118
6V+9C-6V-4C=183-118
5C=65
C=13 lei
2V+3*13=61
2V=22
V=11 lei

Tortul de ciocolata costa 13 lei, iar cel de vanilie costa 11 lei.

1 5 1
2014-08-06T15:06:26+03:00
V-pret tort cu vanilie
c-pret tort cu ciocolata
2v+3c=61
3v+2c=59
scad membru cu membru si obtin
2v-3v+3c-2c=61-59=2⇒  (3c-2c)+3v-v-3v=c+0-v=c-v=2
⇒ c=2+v
2v+3(2+v)=61
2v+6+3v=61⇒ 5v+6=61⇒ 5v=61-6=55⇒ v=55:5=11 lei
c=11+2=13