1. imi poate explica cineva care sunt marcile lexico-gramaticale ?
2. Combinati subst. urm. incat sa obtineti subst. compuse :
inima , vara , de , caine , Cluj , buna , grafie , botanica , rea , Napoca , drept , floare , unghi , prima , Gradina , colt , lup , radio .
3. transcrieti subst proprii de la ex de sus
4. enumerati 4 subst defective la plural
5. selectati 4 subst. defective la singular
6. substantivele bob si roman au mai multe forme la plural , diferite ca sens. construiti prop din care sa rezulte sensul acestora (2 cu 2 )

merci

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-08-04T23:46:08+03:00
1) marcile lexico-gramaticale sunt pronumele si verbele de persoana 1 si a2a

2)inima de caine,inima buna, radiografie, caine-lup, Cluj-Napoca,floare de colt,unghi drept,floare de gradina,gradina botanica,primavara,inima rea, inima buna

3)Cluj;Napoca

4)oxigen,nea,argint,sete, unt

5)zori,calti,ochelari,cuisoare

6)bob-boabe,boburi,bobi

mai multe boabe din pastaie au fost adunate
iarna trecuta,la munte ,ne-am dat cu boburile 
el a dat bobii viitorului

roman-romane,romani

ea a citit mai multe romane vechi
a scris exercitiul cu cifre romane
romanii au castigat razboiul impotriva dacilor

    
1 5 1
2014-08-05T00:41:31+03:00
Marcile lexico gramaticale ale eului liric sunt verbele,pronumele si adjectivele pronominale de persoana 2 si a 2 a singular si plural
2.inima rea
peimavara
dis-de-dimineata
Clij napoca
caine lup
Buna-vestire
radiografie
gradina botanica
rea-voitoare
Cluj-napoca
liber-de-drept
floare-de-colt
dreptunghi
primavara
inima buna
3.Clij Napoca
4.soare,,mazare,orez,lapte
5.ochi,sangeochelari,cuisoare,taietei
6.Va trebui sa aduni toate boabele de pe jos
Tu sti a bobi  orice

In clasa a treia invatam cifrle romane
Luptele dacilor cu romanii au fost