1. Identificati un pred. nominal din textul :
'' - ce pui atatea lemne ? prea multe lemne ! Leano , n-auzi ? Si tot mi-e frig...prea multe lemne !...Mi-e foame...O sa dai foc casei ! Ah ! panea nu ma mai satura...picioarele nu ma mai tin !
-oi fi bolnav,raspunse Leana.sa chem pe cineva.langa spitarie e un doftor...
- sa nu calce nimeni in casa mea!striga Hagiul.CAt scrie doftorul pe hartie nu platesti cu toata viata ! sunt sanatos,voinic,maibine ca oricand !

2.numiti tipul de strofa utilizat,tipul de rima si masura versurilor al strofei :

Liniste.Caldura.Soare.
Salciile plangatoare
Stau in aer , dormitand.
Un vitel in rau s-adapa
Si-o femeie,langa apa,
Spala rufele,cantand .

3. Explica semnificatia epitetului multiplu : murmur slab...somnoros si uniform .


2

Răspunsuri

2014-08-04T17:27:51+03:00
1.  oi fi bolnav = predicat nomial 
2 . Este o cvinarie , o rimă  împerechetă , dar se împleteşte cu una îmbrăţişată . Măsura de 8 silabe . 

3. Epitetul  multiplu exprimat prin intermediul imaginii auditive , sugerează profunzimea sunetului  , fără rezonanţă şi care poate emana o stare de nostalgie 
Cel mai inteligent răspuns!
2014-08-04T17:45:52+03:00
1)sunt sanatos,voinic,mai bine ca oricand  - predicat nominal alcatuit din verbul copulativ 'a fi ' si nume predicativ multiplu

2)sixtih-tipul de strofa

primele 2 versuri rima imperecheata
si celelalte 4 versuri rima imbratisata

masura este de 8 silabe

3)epitetul multiplu 'murmur slab ....somnoros si uniform'  prezinta imaginar sunetul dulce si usor al apei ce isi face simtita prezenta prin racoarea ce o da in zilele calduroase de vara. de aesemenea, acest epitet atrage atentia asupra calmitatii si linistii ce se desprin din teztul liric imbiind cititorul la meditatie.