Scrieti sinonime frazeologice pentru urmatoarele locutiuni :
a-si da ultima suflare , a o lua la sanatoasa , a prinde cu mata-n sac , a lua la trei pazeste , a se da de-a berbeleacul , a spune verzi si uscate , a se duce pe apa Sambetei , a se legana .
Multumesc frumos :*

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-08-04T15:41:04+03:00
A-şi da ultima suflare = a muri 
a lua-o la sănătoasa = a fugi 
a prinde cu mâţa-n sac =a surprinde o faptă rea 
a lua la trei păzeşte =  a certa/a cere explicaţii .
a se da de-a berbeleacul ,= a se rostogoli
 a spune verzi si uscate ,= a minţi 
 a se duce pe apa Sambetei ,= a se prăpădi 
 a se legana .=a se mişca lin 


45 4 45
2014-08-04T19:16:29+03:00
a-si da ultima suflare =a-si da foarte mult silinta
, a o lua la sanatoasa ,=a fugi mancand pamantul
 a prinde cu mata-n sac =a-l prinde in fapta
, a lua la trei pazeste , = a face morala
a se da de-a berbeleacul ,=a se rostogoli
 a spune verzi si uscate=a lua la harta
 , a se duce pe apa Sambetei ,=a se narui totul
 a se legana .=a-si face vant
23 4 23