Răspunsuri

2014-08-04T12:46:20+03:00

ninsoarea de Stefan augustin Doinas

in aceasta poezie autorul isi exprima sentimentele extreme de profunde fata de fenomenul meteorologic specific iernii-dansul mirific al fulgilor gingasi de nea.

ezpresii precum obraz ros,ger inalt si somnoros,grai virgin,oarba constelare subliniaza trairile profunde ale autorului ,,asa cum Decembrie-i vestea demult''

Cel mai inteligent răspuns!
2014-08-04T13:01:45+03:00
                                             Orologiu de gheata !
                                                (argumentare)
            Dupa parerea mea poezia "Orologiu de gheata" este un pastel , care ofera senzatii inghetate asupra unui aspect congela"un turn inghetat, albastriu , cristalin..."
           Un prim argument adus afirmatiei mele este redat de catre prezenta descrierii subiective , care scoate in evidenta aspectul mirific"Treptat izbavit de pamantul greoi/desprins de lumesti simulacre/ma-atrage un cer limpezit ca un sloi/cantand din vapaiele sacre." . Prezenta figurilor de stil : epitete"pamantul greoi" , enumeratii"un turn , inghetat , albastriu , cristalin" si metafore"la cumpana noptii" ofera informatii asupra domeniului necunoscut si accentueaza trasaturile unice .Totodata imaginea vizuala "pe treapta suprema" naste un epitet personificator si subliniaza importanta trecerii timpului .
         Alt argument este reprezentat de catre prezentta eului liric , care se face simtita prin marci lexico-gramaticale"de-aceea ma-ntorc..." . Prin exclamatia "Oh , vesnic as vrea sa intarzii aici ..." se remarca uimirea eului liric asupra ideei . Pana si eului iric i se remarca tristetea crezand ca nu ii este dat sa dainuie in marele ger"De-aceea ma-ntorc intristat si cobor..." .
         In urma celor prezentate pot afirma ca poezita "Orologiu de gheata " este un pastel .
    Sper ca te-am ajutat , eu am argumentat pe pastel 
1 5 1