Un calator are de facut un drum.In prima zi merge o distanta de patru ori mai mica decat drumul,a doua zi merge o distanta de trei ori mari mica decat mai avea de mers,a treia zi jumatate din ce ii ramasese,iar in a patra zi,50 km.Care este lungimea drumului ?

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-08-04T10:58:43+03:00
X-lungimea drumului

1/4 din x=  1/4 *x=  x/4 -prima data

x-x/4=  (4x-x)/4=   3x/4 -restul

1/3  din 3x/4=  1/3 *3x/4=  x/4 -a doua oara

3x/4 -x/4=  2x/4 -noul rest

1/2 din 2x/4=  1/2 *2x/4=  1/2 *x/2=  x/4 -a treia oara

2x/4 -x/4= x/4 -noul nou rest

x/4=50

x=4*50

x=200
19 4 19
2014-08-04T10:59:50+03:00
Notez cu x lungimea drumului.
Prima zi => x/4
A doua zi => (x-x/4):3=3x/4 :3=x/4
A treia zi => [x-x/4-(x-x/4):3]:2
x-x/4-(x-x/4):3-[x-x/4-(x-x/4):3]:2=50
3x/4-x/4-x/4=50
x/4=50
x=200
22 4 22