Răspunsuri

2014-08-02T16:02:49+03:00
Arie patrat= l²

arie romb= produsul diagonalelor supra 2

arie dreotunghi l x L

aria trapez=suma bazelor x inaltime supra 2

aria cerc = π r²
Cel mai inteligent răspuns!
  • Utilizator Brainly
2014-08-02T16:04:05+03:00
Eometrie în spaţiuCorpuri - PoliedrePiramida
Vom discuta decat de corpuri regulate, deci si piramida este regulatã. 
Avem: AB - muchia bazei(not. m)
VA - muchia laterala(not. l)
VO - inaltimea piramidei (not. h)
VM - apotema laterala sau apotema piramidei (not. ap)
OM - apotema bazei (not. ab).
Aria laterala = suma ariilor fetelor laterale
     Alat=(Pb x ap)/2.
Aria bazei
     Ab=(Pb x ab)/2, unde Pb este perimetrul bazei.
Aria totala = aria bazei + aria laterala
Volumul
     Vpir=(Ab x h)/3.
Tetraedrul poate fi considerat o piramida care are ca baza un triunghi, aria si volumul calculandu-se analog.
Paralelipipedul dreptunghic, cubul, prisma

Avem: AB - lungime(not. L)
BC - latime(not. l)
AE - inaltimea sau muchia laterala (not. h)
     Aria laterala = suma ariilor fetelor laterale
     Alat=Pb x h, unde Pb este perimetrul bazei,
sau 
     Alat=2(L + l) x h
Aria bazei
     Ab=L x l.
Aria totala = aria bazei + aria lateralaVolumul
     Vparalelipiped=Ab x h
sau Vparalelipiped=L x l x h.
Paralelipipedul dreptunghic este un caz particular de prisma, iar cubul este un caz particular de paralelipiped dreptunghic, in sensul ca este un paralelipiped cu toate laturile congruente. De aceea nu amintim nimic despre ele aici.
Trunchiul de piramida

Avem: AB - Muchia bazei mari
A'B' - Muchia bazei mici
OO' - Inaltime (not. h)
AA' - Muchia laterala
OM - Apotema bazei mari (not. aB)
O'M' - Apotema bazei mici (not. ab)
MM' - Apotema trunchiului de piramida (not. at)
     Aria laterala = suma ariilor fetelor laterale
     Alat=(PB+Pb)at/2, unde Pb este perimetrul bazei mici, iar PB este perimetrul bazei mari. Ariile bazelor se calculeaza in functie de natura bazelor (triunghi, patrulater etc.), iar la piramida regulata se mai pot calcula si cu ajutorul formulelor:
     Ab=Pb x ab.
     AB=PB x aB.
Aria totala = aria bazei mari + aria bazei mici + aria laterala
Volumul
     Vtrunchi de piramida=
Corpuri - Corpuri rotundeCilindrul

Avem: 
AA' - generatoare (not. g)
OO' - inaltimea cilindrului (not. h; in cazul nostru, la cilidrul circular drept, avem g=h) 
AO - raza bazei (not. r) 
Aria bazei = aria cercului de la baza, adica: 
     
Aria laterala: 
      
Aria totalã: 
      
Volumul cilindrului: 
     
Conul

Avem: 
VA - generatoare (not. g)
VO - inaltimea conului (not. h) 
AO - raza bazei (not. r) 
Aria bazei = aria cercului de la baza, adica: 
     
Aria laterala: 
      
Aria totala: 
      
Volumul conului: 
     
Trunchiul de con

Avem: 
A'A - generatoare (not. G)
OO' - inaltimea trunchiului de con (not. I) 
AO - raza bazei mari(not. R) 
A'O' - raza bazei mici(not. r) 
Aria laterala:
 
Aria totala:

Volumul:
Sfera

Avem: 
OA - razã (not. r)
Aria sferei: 
      
Volumul sferei: 
     
triunghi-Perimetrul= suma tuturor laturilor, adica:
P=AB+BC+CA
Aria triunghiului=(inaltimea x baza)/2, adica:
Atriunghi=(b x h)/2.
In cazul nostru, b=BC, iar h=AD. Deci,
A ABC=(BCxAD)/2
paralelogram- 
A ABCD=DC x AM, pentru ca
DC=b (baza) si AM=h (inaltime)
dreptunghi - 
Adreptunghi=L x l. In cazul nostru, A ABCD=AB x BC

patrat-Aria patratului=latura x latura = latura2, adica, Apatrat=L2.
In cazul nostru, A ABCD=AB2.
trapez- 
AABCD=(DC + AB) x AM/2, pentru ca
DC=B (baza mare)
AB=b (baza mica), iar
AM=h (inaltimea).


Dar pt clasa a 8 imi trebe ...:\ ma poti ajuta ?? :*