Explica folosirea cratimei in structura "'s-o rascoale'',din textul de mai jos:
.............................................................................................................
Si imparatul broastelor,
C-un oacaca de fala,
Primi-porunce ostirilor
Ca balta s-o rascoale
Si am pornit razboi.
..........................................................................................................................

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-08-02T15:28:18+03:00
Cratima, semn ortografic, s-a folosit in secventa citata pentru a elida sunetul 'a', pentru a evita hiatul, pentru a pastra ritmul si masura versurilor si pentru a marca rostirea intr-o singura silaba a doua parti de vorbire diferite: conjunctia suboronatoare 'sa' si pronumele personal 'o'
2 5 2
2014-08-02T15:29:02+03:00
Cratima marcheaza pronuntarea in acelasi cuvant a doua parti de vorbire diferite (conjunctie si pronume) si elidarea vocalei a
2 4 2