Selecteaza din tex,cuvintele care contin diftongi,triftongi si hiat:
In clasa se asternu o tacere deplina.Aproape ca se auzea bataile inimilor.Profesorul se aseza incet la catedra si imbratisa cu privirile incaperea.Tacerea se apropia de clipa care urma s-o preschimbe in eruptie.De undeva tasni nerabdatoare,avida mana lui Ionel.Apoi incet,aproape indiferent,aproape conventional,se ridica mana lui Victor.Apoi,Dan,Maria ridicara la randul lor mainilor,In spatele lui Victor,Sergiu rasfoia de zor in manual,fara sa se gandeasca,macar o clipa,ca nu in manual se afla raspunsul.In alta parte,Pompilica il inchiontea pe Dan:
-Spune-mi,ba,si mie,Ce esti asa egoist?
Dan ii raspunse imediat,tot in soapta:-Nu suntem la matematica sau la istorie,nataraule,Dar poti sa ridici mana,ca tot nu te intreaba.-Aha...!Stiam eu ca nici tunu stii...
VA ROG AJUTATI-MA!

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-08-02T09:17:39+03:00
Diftong - doua vocale care fac parte din aceeasi silaba
- aproape, auzea, tacerea, nerabdatoare, apoi, mainile, rasfoia, inchiontea, soapta, intreaba, stii

triftong - trei vocale in aceeasi silaba
- auzeau( in caz ca ai scris gresit cuvintul din propozitia a doua),

hiat - doua vocale succesive dar in silabe diferite
- apropia, conventional, Maria, rasfoia, manual, egoist, imediat, istorie, stiam

3 5 3
2014-08-02T10:34:50+03:00
Diftongi:aproape,auzea,incaperea,tacerea,nerabdatoare,ionel,apoi,conventional,
gandeasca,inchiontea,imediat,soapta,intreaba.
triftongi:rasfoia
hiat:auzea,bataile,apropia,egoist.
2 5 2